Veelgestelde vragen

Vind hier de antwoorden op de meestgestelde vragen.

Vul het contactformulier in op onze website. Binnen 48 uur ontvang je een reactie.

Vul het contactformulier in op onze website. Binnen 48 uur ontvang je een reactie.

Vul het contactformulier in op onze website. Binnen 48 uur ontvang je een reactie.

Nee, FietsROB is niet merkafhankelijk. Onze markt bestaat uit het bedienen van alle lease (maatschappij) voor elke type/merk fiets.

FietsROB staat voor Reparatie Onderhoud Banden. Alle verzoeken rondom reparatie en onderhoud op leasefietsen kan je indienen via het FietsROB platform. Je kunt inloggen via de knop Inloggen op de website of dien je aanvraag in via je kassasysteem.

Alleen service en onderhoud van de leasefiets. Garantie verloopt via de normale weg bij de fabrikant. Schade en diefstal verloopt per propositie via de afgesproken wegen. Voor meer informatie neem contact op met onze service desk via info@fietsrob.nl of bel FietsROB op 085-0215273.

Het gekozen Service en Onderhoudspakket is gelinkt aan het framenummer. Wanneer er een onderhoudspakket is ingesteld wordt dit automatisch berekend door het platform, zodat de juiste bedragen worden verrekend en betaald door FietsROB.

In dit geval krijg je een deel van ons vergoed. De overschrijding van het jaarlijks budget dien je rechtstreeks met de klant te verrekenen.

Dit klopt. Wij werken samen met Ubench voor de werking van het platform.

Deze zijn verzonden in twee e-mails door Ubench. Dit is verzonden naar het door jou opgegeven e-mailadres waarmee je je hebt aangemeld bij de leasemaatschappij.

Dat kan via https://www.ubench.com/ubench of de inlog knop op www.fietsrob.nl.

Contact opnemen met FietsROB via info@fietsrob.nl of bel FietsROB op 085-0215273.

Contact opnemen met FietsROB via info@fietsrob.nl of bel FietsROB op 085-0215273.

Wanneer je je wachtwoord kwijt bent, kun je deze aanvragen via de link https://www.ubench.com/ubench/. Vervolg klik je op "having troubles logging in?" en vraag je wachtwoord aan met je verkregen gebruikersnaam. Lukt dit niet, graag contact opnemen met FietsROB via info@fietsrob.nl of bel FietsROB op 085-0215273.

Wanneer je aangemeld wordt voor FietsROB en een mail van Ubench hebt ontvangen met je gebruikersnaam en wachtwoord dan is er ook een gebruikersnaam gecreƫerd met WS_ voor je gebruikersnaam. Deze gebruikersnaam plus wachtwoord is nodig om je te (laten) activeren voor je kassaregistratiesysteem. Zoek je wachtwoord dus terug op in de activatiemails van Ubench. Koppelen verschilt per systeem. Ga hiervoor naar de helpdesks van het betreffende kassaregistratiesysteem waar je bij bent aangesloten.

Op dit moment zijn dit Cyclesoftware, Wilmar en Vendit. Maak je geen gebruik van een van deze systemen en wil je een aanvraag doen, log dan in op het FietsROB platform via https://www.ubench.com/ubench/.

Nadat je bent ingelogd via het Ubench-platform zie je 6 tegels. Klik op de eerste tegel: "Nieuwe aanvraag". Vul hierna het complete framenummer of het contractnummer in van de klant. Mocht je aanvraag tussentijds onderbroken worden, dan staat er per tegel rechts onderin een nummer waar je de aanvraag weer op kan pakken en vervolgens de rest van de tegels doorlopen.

Je aanvraag zal beschikbaar zijn bij de tegel "Aanvraag goedgekeurd". Rond hier het proces af door de juiste datums in te voeren en vervolgens de factuur op te maken met je eigen referentie (factuurnummer) zodat dit duidelijk is in je eigen administratie. Verzend deze en sla de PDF die gecreƫerd wordt in het platform op voor je interne administratie, hierna wordt automatisch de factuur naar FietsROB verzonden en aan jou betaald.

Nee, dit staat vast.

Ja, dit bedrag kan je aanpassen met een max. prijs die al wordt aangegeven. Wanneer je een hoger bedrag dan aangegeven opvoert, kun je dit onderdeel niet claimen bij FietsROB.

Via het FietsROB platform op de tegel "Afgekeurd". In jouw kassasysteem krijg je eveneens een melding, of verandert de status naar "afgekeurd" en kun je niet verder met je aanvraag. FietsROB zal altijd aangeven via notities waarom iets wordt afgekeurd en je helpen de aanvraag goed af te ronden.

Dit is een vrij veld, kies voor een referentie wat passend is voor je eigen administratie.

Dit is afhankelijk van je eigen administratie. FietsROB ziet maar 1 factuur binnenkomen, de factuur die FietsROB aan jou gaat uitbetalen. De klant heeft zijn eigen (deel)factuur. Zorg ervoor dat je facturen makkelijk te matchen zijn door aan je referentie alfabetische of numerieke toevoegingen te doen.

  • Wanneer je problemen hebt met inloggen.
  • Wanneer je een aanvraag wilt doen via het platform en hierbij hulp nodig hebt.
  • Wanneer je je wilt aanmelden voor FietsROB op je eigen kassasysteem en je de inloggevens van Ubench al in je bezit hebt (WS_gebruikersnaam en wachtwoord).
  • Wanneer je vragen hebt die betrekking hebben op het kassaregistratiesysteem.